Tankeställare

Hade tänkt skriva om ngt helt annat ikväll, men detta går före...
Fruktansvärt sjukt hemskt det som hänt med planet, alla liv som släktes, på bara några minuter =(
Min första tanke gick till Livs fru och barn, gör ont i hjärtat, känns overkligt...

Min andra tanke gick till min fina vän som försvunnit ur mitt liv, pga en fruktansvärt onödig grej....
Fortfarande i livet så jag kan säga alla de saker som finns i mitt hjärta, som betyder ngt... och det gjorde jag, ringde och öppnade mitt hjärta.
Varför.... hade ju bestämt mig för att inte ringa.... jo för jag fick sån panik, livet är så skört det kan ju ta slut när som helst.... kände att det var viktigt att jag fick sätta ord på det jag tänker varje dag... innan det kanske är försent.

Nu fick jag kanske inte så mkt gensvar, alla är vi olika, reagerar olika och har olika syn på livet....
Men det var inte det som var viktigast, utan det som är viktigt för mig är att oavsett vad som hänt och vad som sagts i det förflutna, hur besviken och sårad jag än är så lägger jag det åt sidan och vill jag visa att jag finns där, att min vän finns med mig i tankarna oavsett vad, att min hand är utsträckt och finns där att ta när som helst.
Att det är viktigt att leva i nuet, livet är här och nu och det som ligger bakom oss kan vi inte påverka och det som ligger framför oss vet vi ingenting om....

Med detta sagt önskar jag att ni alla är rädda om varandra och den kärlek/vänskap ni delar!
(detta är ngt jag värdesätter oerhört högt nu för tiden)
Svälj er stolthet, bitterhet, ilska, besvikelse eller vad det nu kan vara och finns där för varandra och lev i NUET!!

Kommentarer
Postat av: Loisan

Du är fin min emelie.tankeställare som denna behövs verkligen!

2011-09-08 @ 11:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Den här bloggen drivs av mig, en bubblande sprudlande tjej som har åsikten att det mesta ordnar sig och som kör på i 180!! Här får du läsa om allt som inspirerar mig, mina (ibland) galna äventyr, mina funderingar och jaa mitt liv helt enkelt, fyllt med sarkasm, glimten i ögat och en smula humor.

Kontakt:
  • emelieekblom.blogg.se



  • We heart it pictures.
    One Two Three Four