Läget

Hej mina underbara läsare
ser att ni vart inne o kikat trots att ja inte srivit
Glad jag blir =)
antar att nii undrar hur det är med mej...

Anledningen till att jag inte bloggat är att jag mår piss verkligen
och den här bloggen ska handla om roliga och bubbliga saker

Men en lägesrapport
Åkte in till jourcentral igår kväll
fick antibiotika för det konstaterades mkt riktigt halsfluss
vaknade dessvärre idag med en ännu svullnare hals (såg inte konturen av mitt käkben)
fick en tid hos läkare
Halsböld konstaterades
upp till ryhov
blev stucken med spruta i böldj*vlen
för att se om de vart ngt var i den
meen neeee den hade inte "mognat" tillräckligt
Fick två nya antibiotika sorter
och nu sittter jag bara här och väntar på att böldh*lvetet ska ge med sig
Ska tebax till ryhov på lördag för att se om den "mognat" elle om den gett med sig

Ok nu verkar de här ju inte bli ett så käckt inlägg men jag måste bara få ur mig de här
så lika bra jag gnäller på
har inte sovit eller ätit ordentligt på två dygn
hur jag än sitter värker det och bultar i nacken halsen ryggen och huvudet
kan inte svälja ordentligt så jag tvingar i mej tabletterna
lyckades äta lite efter läkaren lagt bedövningsspruta i bölden
För övrigt så har jag suttit och spottat ut saliv pga att jag inte kunnat svälja
Frääääääscht!!

Och för er som inte vet vad halsböld är
så ska jag tala om det (men jag hoppas att alla slipper uppleva det)
det är när bakterier som inte lever på syre typ tar över halsmandlarna
Göttar in sej skapar en böld/kapsel och fyller den med var
sjukt mysigt känns f*n som jag har en avokado som sitter fast halvvägs ner i halsen

Detta är andra gången jag har halsböld på mindre än ett år
så nu har det beslutats att jag ska få operera bort halsmandlarna

jaja långt inlägg blev det visst, men med tanke på att jag knappt kan öppna munnen o prata
(vilket ju är en big deal för mig, så som jag babblar på jämt)
så vart det skönt att få skriva av sig
kanske inte så kul att läsa jag vet men det är ju valfritt

Snälla håll alla tummar ni har för mig och att böldj*vlen gett med sig lite tills imon
Annars måste den snittas upp o tömmas =(

Hörs när jag känner mig bättre Gott Nytt på Er
och massa love




Kommentarer
Postat av: Roger Sundberg

Krya på dig vännen!!



o ett Gott Nytt År på're!



Kramis



/ Rodge

2010-12-31 @ 15:06:32
URL: http://www.rogersundberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Den här bloggen drivs av mig, en bubblande sprudlande tjej som har åsikten att det mesta ordnar sig och som kör på i 180!! Här får du läsa om allt som inspirerar mig, mina (ibland) galna äventyr, mina funderingar och jaa mitt liv helt enkelt, fyllt med sarkasm, glimten i ögat och en smula humor.

Kontakt:
  • emelieekblom.blogg.se



  • We heart it pictures.
    One Two Three Four