En liten historia om livet

Snaran och dörren

En brottsling sändes till kungen för att få sitt straff. Kungen berättade att han fick välja. Antingen skulle han hängas eller också skulle han få sitt straff bakom den stora, mörka ståldörren. Brottslingen valde snabbt galgen.
Men jusst när snaran lades runt halsen kände han att han måste fråga: " Vad finns bakom dörren?"
Kungen skrattade och svarade: " Det är faktiskt konstigt, vet du. Jag erbjuder alla brottslingar samma valmöjlighet och nästan alla väljer repet."
"Men vad finns bakom dörren? Berätta, jag kommer inte skvallra" sa brottslingen och pekade på snaran runt halsen. Till slut svarade kungen: Friheten. Men det verkar som om de flesta är så rädda för det okända att de hellre låter sig hängas."

Summan av kardemumman då....

Alltför ofta hindrar rädslan oss från att bege oss dit vi borde och hindrar dig från att få det du verkligen behöver.
Om du fortsätter göra det du alltid har gjort kommer du att fortsätta få det du alltid har fått.

Mkt tänkvärt om Ni frågar mej, eller vad säger ni?

Kärlek



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Den här bloggen drivs av mig, en bubblande sprudlande tjej som har åsikten att det mesta ordnar sig och som kör på i 180!! Här får du läsa om allt som inspirerar mig, mina (ibland) galna äventyr, mina funderingar och jaa mitt liv helt enkelt, fyllt med sarkasm, glimten i ögat och en smula humor.

Kontakt:
  • emelieekblom.blogg.se



  • We heart it pictures.
    One Two Three Four