Grönt är skönt!!

Sådärja nu börjar det ordna upp sig
Kroppen altså =)
Bara vilat massa och druckit mitt örtthe
och nu har jag vågat mig på en "lunch" som jag exprimenterade fram baserat på det jag vart sugen på
och det blev superlyckat så tänkte dela med mig av "receptet"

"Grön återhämtning"
perfekt soppa om man förlorat mkt vätska

valfri mängd ruccolasallad (beroende på om man gillar smaken)
mixa med liten mängd vatten
sedan i med en halv hackad galiamelon
en hackad stjälkselleri
en fjärdedels gurka
späd med önskad mängd vatten (godast om konstistensen är lite fluffig)
servera med bladpersilja och en avokado till
(såklart ska soppan inte kokas, det är ju rawfood)

yum yum!!


Kommentarer
Postat av: Dan

Måste raw-food vara vego mat, eller kan det vara fisk och kött oxå? Intressant att lära sej något nytt iaf!

2011-02-10 @ 21:50:16
Postat av: Emelie

Dan: Rawfood blir vad du gör det till och vad som passar dej och ditt liv, men är man 100% rawfoodare så äter man helt veganskt, dvs inget kött, fisk, ägg, mjölk, kommer nog göra ett inlägg om vad rawfood är i praktiken så håll utkik =)

2011-02-11 @ 20:56:21
URL: http://emelieekblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Den här bloggen drivs av mig, en bubblande sprudlande tjej som har åsikten att det mesta ordnar sig och som kör på i 180!! Här får du läsa om allt som inspirerar mig, mina (ibland) galna äventyr, mina funderingar och jaa mitt liv helt enkelt, fyllt med sarkasm, glimten i ögat och en smula humor.

Kontakt:
  • emelieekblom.blogg.se



  • We heart it pictures.
    One Two Three Four