If you only have one chance...

Hej på Er godingar!!
Hoppas allt är lika toppen med er som med mej =)
Det här har verkat bli lite av en matblogg på sistonne
men det är bara för jag tycker den här maten är så
fantastiskt, inspirerande och underbar så vill bara dela med mej!

Idag har jag haft sanslös energi hela dagen trots snöstorm
och nu ikväll har jag precis ätit en halv rawfood pizza
och himmel vad god den var, ni kan aldrig tro mig om ni inte provar själva så här kommer receptet!! 

Raw pizza
ca 3 portioner

Botten

2dl mandel

1 knippe färsk oregano

1 nypa himalayasalt

2msk kallpressad olivolja

Mixa och forma till pizzabotten, ställ i frysen en stund så blir det lättare att bre på nötosten sen.

Nötost

½dl solrosfrön

½dl cashewnötter

1-2msk honung

1 nypa himalayasalt

4 msk vatten

Mixa och bred over pizzabotten.

Topping

Gurka

Coctailtomater

Rödlök

Ruccola

Kalamataoliver

Skär gurkan i tunna skivor och täck hela pizzan. Skär tomaterna i skivor och lägg över gurkan som nästa lager. Skär rödlöken i tunna ringar och lägg som lager tre. Dekorera med ruccola och oliver.

tips: det blir rätt mkt nötost över, spara den och dippa grönsaker i, hur gott som helst!!


Botten + nötost... sedan tog jag lite gräslök på för jag vart sugen på de!!


Voila!! mumsigt och supernyttigt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Den här bloggen drivs av mig, en bubblande sprudlande tjej som har åsikten att det mesta ordnar sig och som kör på i 180!! Här får du läsa om allt som inspirerar mig, mina (ibland) galna äventyr, mina funderingar och jaa mitt liv helt enkelt, fyllt med sarkasm, glimten i ögat och en smula humor.

Kontakt:
  • emelieekblom.blogg.se



  • We heart it pictures.
    One Two Three Four